Amerika, Amerika... na přelomu století sice zaspala, EMU stagnuje, Ensoniq má hrobeček, Kurzweil je made in korea, ale v '70 a '80 letech její nástroje výrazně ovlivnily zvuk elektronické hudby. MOOG, ARP, Oberheim a SCI byly a jsou pojmy.
Inu nešlo nevyslyšet volání dálek a do studia přibyl Six-Trak, trochu slabší, ale přesto zajímavý odvar Prophetů.
Six-trak je jednooscilátorový šestihlasý analog s digitálním ovládáním, vzhledem ke svému stáří ('84) překvapuje důmyslnou MIDI implementací, která umožňuje řídit prakticky všechno. Oscilátor má pilu, čverec a trojúhelník, které mohou být zapnuty současně, čtverec má nastavitelnou šířku pulsu, k oscilátoru lze přimíchat šumový signál, součet jde do VFC a pak VCA.
LFO je jedno s poměrně hrubým krokováním (15 stupňů), jde poslat do oscilátoru, filtru nebo PW a je stále běžící.
Obálky tři - jedna fixně svázaná s VCO, druhá s VCF a třetí s VCA.
Filt s resonancí samooscilační, strmost 24dB/oct a výtečný zvuk.
Six-Trak umí Unisono režim, kdy hraje všech 6 hlasů pospolu. Neumí ani nepřijímá dynamiku ani aftertouch.
Obsahuje taky šestistopý sequencer a arpeggiator nahoru/dolů, oboje se ale nedá s ničím synchronizovat. Hezké je, že každý hlas má LEDku, indikující aktivitu - velmi přehledná utilitka.
A jak hraje? Starobyle, ale ne jen. Hezké sólové zvuky, plné plochy, v unisonu "pěkná hustota". Hodí se k lecčemu.
08/2004: Teď jsem programoval preset na BCRko k řízení SixTraku, nástroj tím úžasně ožívá, překvapil mě zvuky, které bych od něj rozhodně nečekal. Po zapnutí RECORD + 4 na panelu voliče zvuků umí přijímat změny zvuky pomocí kontrolérů 2 až 38, detailně v manuálu, který se dá na webu najít.
Rozhodně použití kontroleru doporučuji, SixTrak se s ním dostává do úplně jiné dimenze (třeba parametr-knob řízený Pulse ožil méně:-), na "vině" asi budou jeho vlastní knoby, kterými lze udělat ledacos).