Syntetizéry
Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 76 nalezených)
|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-76|
Casio VZ10m
Poslední z rodu profesionálních syntetizérů od Casia. Vytříbená iPD syntéza, na svoji dobu příjemný uživatelský interface a perfektní mechanické provedení. Velmi zajímavý zvukový generátor.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 28. 01. 2006, přečteno 7674
Waldorf Microwave
Microwave charakterizuje wavetable syntéza, kdy je v paměti nástroje uložena tabulka s vlnovými průběhy a interní oscilátor řídí pouze její přehrávání, přičemž jednotlivé vlny se mohou postupně střídat v čase. Následuje napěťově řízený zesilovač a až po něm je zařazený analogový filtr s chipy Curtiss.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 18. 12. 2004, přečteno 8949
ARP Axxe
Amerika v sedmdesátých letech udávala hlavní trend světové výroby syntetizérů. Značky jako Moog, Sequential Circuit, Oberheim nebo ARP si zachovaly věhlas a dobrý zvuk dodnes, ačkoliv svoji činnost ukončily v dekádě následující. V naprosté většině případů šlo o analogové nástroje, digitální nástroje teprve měly přijít (a na mnoho let ponořit hudbu do zvukového temna).
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 18. 11. 2004, přečteno 7824
Pluto 3000
Tento syntetizér patří do skupiny DIY, tedy netovárních. První práce vyprovokovala v roce 1975 stavebnice malého syntetizéru PAIA (ze kterého ve finálním modelu zbyla pouze klaviatura), postupně se přidávaly moduly, postavené podle materiálů k modulárnímu syntetizéru International 4600. Mnoho dalších částí inpiroval návod na syntetizér Elektor Formant
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 18. 10. 2004, přečteno 13646
Ensoniq ESQ1
ESQ-1 byl prvním syntetizérem a po sampleru Mirage druhým klávesovým nástrojem, který tehdy nová americká firma Ensoniq dala na trh. Rok 1986, plné MIDI řízení včetně sysex, digitální oscilátory se 32 vzorky, analogové filtry, prostě velmi zajímavý hybridní syntetizér pro tehdenší časy.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 10. 10. 2004, přečteno 10282
Doepfer MS-404
Jednohlasý analogový syntetizér MS-404 v příjemném 1U rackovém formátu, se vyráběl od roku 1994 a poslední kousky opustili továrnu na přelomu tisíciletí. Prošel čtyřmi vývojovými stádii, kdy se modifikovaly funkce i hodnoty některých součástek. Původně se mělo vyrobit maximálně sto kousků, ale zájem předčil očekávání, mezi lid putovalo kolem třech a půl tisíce exemplářů.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 01. 09. 2004, přečteno 7776
Kawai K4r
K4-ka byla někdy počátkem devadesátých let můj úplně první synťák. V podstatě jsem se na ní naučil základy výroby zvuku, MIDI a všeho potřebného pro elektronickou muziku. Asi nikdy nezapomenu na cesty vlakem, kdy jsem četl manuál a zkoušel si uvědomovat, co si mám představit pod zkratkami AM, ENV VEL a mnoha dalších.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 18. 08. 2004, přečteno 9096
Alesis Andromeda A6
Andromeda A6 je v dnešní době virtuálně-analogových nástrojů a přívalu syntetizérů co by software v počítačích, originální neobvyklostí, lehce anachronickou, kde označení "retro" není jenom jako, ale doopravdy. Andromeda totiž nepoužívá ke generování zvuku nasamplované vzorky nebo algoritmy matematických simulací. Edit 24/04/09: Solo výstupy a test s Minimoogem
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 17. 06. 2004, přečteno 14341
Tiracon 6V
Tiracon je podivná věcička. Zvláštní a paradoxní jako doba a místo kde vznikal. V roce 1987 začala východoněmecká továrna VEB Automatisierungsanlagen Cottbuss produkovat tento nástroj jako jediný výrobek svého druhu pro země spojené v Radě vzájemné hospodářské pomoci - pro zaostalý východní blok a hlavně pro Sovětský svaz.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 10. 12. 2003, přečteno 11668
Softwarové nástroje
Softwarové syntetizéry, doména poslední doby. Po první použitelné aplikaci tohoto typu, Rebirthu, napodobujícím zvuk TR 808 a TB 303 nastal doslova boom těchto aplikací. A některé z nich i použitelně hrají. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že zvuk je učesanější a mnohem míň dirty, než HW stroje.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 18. 08. 2003, přečteno 7326
Waldorf MicroQ
Nástroj z řady virtuálních analogů, kde se zvuk generuje pomocí matematických algoritmů a má navodit charakter analogových předchůdců. MicroQ má 25 hlasů, které jsou ale závislé na zatížení procesoru, v případě komplikovanějších zvuků může být polyfonie nižší.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 01. 07. 2003, přečteno 6630
Unique DBE/Crumar Bit01
Bit01/DBE je 3U rackový modul syntetizéru Bit99, následníka BitOne, ze kterého důsledně vychází. Liší se zejména výrazným zdokonalením MIDI komunikace, vysílá i přijímá SysEx (tedy rack jenom přijímá, protože nemá MIDI OUT...), je možné řídit realtime všechny parametry.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 27. 12. 2002, přečteno 6314
Sequential Circuits Six-trak
Amerika, Amerika... na přelomu století sice zaspala, EMU stagnuje, Ensoniq má hrobeček, Kurzweil je made in korea, ale v '70 a '80 letech její nástroje výrazně ovlivnily zvuk elektronické hudby. MOOG, ARP, Oberheim a SCI byly a jsou pojmy.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 27. 12. 2002, přečteno 7175
Oberheim OB-12
Na prodej je dneska lecos, dokonce i jméno. Původně americká společnost Oberheim, výrobce fantastických syntetizérů ze sedmdesátých, osmdesátých a raně devadesátých let jako OBXA, Matrix 12 nebo OB-8, prodala vizitku své jakosti italské firmě Viscount, výrobci vcelku druhořadé hudební elektroniky.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 11. 11. 2002, přečteno 15268
MAM ADX1
MAM ADX1 je analogový bicí syntetizér, pětihlasý, resp. obsahující generátor pěti různých bicích zvuků, které jsou zcela nezávislé na sobě. Každý ze zvuků využívá specifické kombinace syntéz výroby zvuku, např BD FM s obálkou s distortionem na výstupu, Hi-hat dva filtry s rezonancí atd.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 10. 10. 2002, přečteno 7709
|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-76|