Studio
Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 98 nalezených)
|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-98|
Novation DrumStation
Drummodul specializovaný na generování zvuků Rolandů TR808 a TR909, které přes SYNC rozhraní dokáže také ovládat.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 18. 07. 2006, přečteno 6522
Cordial MIR
MIR je velmi svérázný MIDI controler. Vypadá jako ovladač k počítačovým hrám, má pouze pár tlačítek, jeden potenciometr a dva encodery, ale myšlenka a koncepce je, nebojím se to říct, geniální. S tím se dá prostě udělat ovladač snad pro všechno.
Rubrika
recording,
zveřejněno 04. 04. 2006, přečteno 7101
Jomox MBase01
Kovová krabička se třemi sedmisegmentovými displeji a nekonečným voličem, která umí sice jednu jedinou věc, ale dělá ji perfektně... neboli bass drum v podání Jomoxu.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 18. 03. 2006, přečteno 7243
Casio VZ10m
Poslední z rodu profesionálních syntetizérů od Casia. Vytříbená iPD syntéza, na svoji dobu příjemný uživatelský interface a perfektní mechanické provedení. Velmi zajímavý zvukový generátor.
Rubrika
syntetizéry,
zveřejněno 28. 01. 2006, přečteno 7674
Prodám-koupím
Nedílnou součástí nových nápadů je generační obměna přístrojů k těmto nápadům přináležejícím. Takže tady jsou gears, které nabízím k prodeji. A naopak, hrozně rád bych si v budoucnu pořídil následující stroje, jestli se jich zbavujete nebo o nich víte, dejte mi, prosím, vědět.
Rubrika
studio,
zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 75058
Bez omezení (1998 - 2002)
V roce 1998 Clavia uvedla NordModular a MicroModular, hardwarové nástroje, virtuální modulární analogy, kde propojování jednotlivých modulů probíhá na monitoru počítače, konfigurace se potom nahraje do nástroje.
Velbloud uchem jehly (1994-1998)
Druhá polovina devadesátých let a počátek třetího tisíciletí jsou ve znamení úpadku firem, produkujících především nudné přehrávače samplů, růstu nových, především evropských společností s nabídkou virtuálních analogů a vzniku použitelných softwarových nástrojů. Několik výrobců se obrací na klienty, toužící po totální kvalitě a vyrábí špičkové analogové nástroje.
V řadě za sebou, syntetizéry masám! (1988-1993)
V druhé půli 80. let Kawai, bývalý Teisco, doznal úspěch díky levnému přehrávači samplů s 8-bitovými převodníky K1 v roce 1988 a prvnímu dostupnému nástroji s aditivní syntézou K5 o rok dříve.
Nadšení trvá, přídává se byznys (1980-1987)
Jestliže 70 léta byla ve znamení velkých modulárních nástrojů, 80 léta znamenala předzvěst konce éry analogových syntetizérů a objevení rozdílných typů digitálních nástrojů. Být digitální je IN a analogy se dostávají na svá cenová minima.
Nastává věk syntetizérů (1960-1979)
V éře komerčních syntetizérů se výrazně uplatnil domácí kutil a génius Robert Moog. Rozhodl se vytvořit jednoduché syntetizéry, které by ulehčily práci hudebníkům a přitom nebyly zvukově ošizeny. Nezůstal pochopitelně sám, v patách mu šli japonské značky u američtí konkurenti.
Začátky - cesty a směry 2 (1929-1959)
Trautonium vymyslel německý inženýr elektriky Dr Freidrich Adolf Trautwein a poprvé ho představil v roce 1930. Nástroj měl místo klávesnice odporový drát, tažený nad kovovým plátem, na kterém byly vyznačeny jednotlivé tóny. Po přitlačení drátu ke kovu se ozval tón, odpovídající místu stisku.
Začátky - cesty a směry 1 (1897-1926)
Začneme u předchůdce elektronických hudebních nástrojů, nástroji jménem Telharmonium, který v roce 1897 patentoval kanadský vědec Thaddeus Cahill. Elektrický nástroj předvedl v roce 1906 v Holyoke, Massachusetts. Přístroj měl cenu kolem 200 000 $, vážil 200 tun, a zabíral 18m2.
Historie elektronických nástrojů
Tyto stránky představují ve stravitelné formě historii a vývoj elektronických nástrojů od nesnadných počátků na prahu 20. století, přes 70.-80. léta až po přítomnost a nahlédnutí do nejbližší budoucnosti elektronických hudebních nástrojů. Při zmapování těchto úseků neopomeneme věnovat „VIP“ prostor popisu elektronických nástrojů, které byly a jsou využívány pro produkci elektronické taneční hudby.
Sound Forge
Sound Forge je výborný masteringový software na úpravu jedno či dvoukanálového zvuku. Obsahuje spoustu non-realtime efektů, ale podporuje samozřejmě DirectX, takže výběr realtime efektů záleží pouze na uživateli.
Rubrika
recording,
zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 5809
Logic Audio
Logic je nástupce jednoho z nejlepších sekvencerů pro Atari řady ST, Notatoru. Oproti němu všam dostal nové pracovní prostředí, jiný způsob aranžování, kde původní patternovou logiku nahradil pás multitracku, do té doby používající např. konkurenční Cubasí.
Rubrika
recording,
zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 5622
|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-98|