Korg Prophecy

syntetizéry

Opět jednohlasý syntetizér, zde ovšem využívající technologie dostupné až na konci tisíciletí - výrobu zvuku pomocí DSP, neboli metodou modellingu, výrobcem označovanou jako Moss - multioscilátorová syntéza. Výborný nástroj pro live preformance, k čemuž vestavěné kontrolery, včetně ribbonu na netypickém třetím "kolečku" skutečně přispívají :-)

První částí výroby zvuku je oscilátor, nabízející maximálně dva průběhy současně plus sub oscilator k zvolenemu zdroji a šumový generátor. Algoritmů oscilátorů je 12, prvních devět jsou kombinace "klasických" oscilátorů (standart, vadiabilní fárová modulace, kruhová modulace atd.) poslední jsou z kategorie fyzikálního modelingu. Prophecy umí žeťové, jazýčkové a drnkací nástroje. Na blok oscilátorů navazuje tvarování vlny pomocí nelineární vlnové tabulky, k dispozici jsou dva průběhy: Rezonance a přebuzení. Získané zvukové spektrum a zpětná vazby z výstupu před efektem přichází do mixu, odkud následuje blok filtrace se dvěma variabilními filtry (typ i uspořádání), následuje řízeny zesilovač a efektová sekce na výstupu, čítající distorsion, wah a panner plus delay, EQ, chorus/flanger nebo EQ a reverb. Obálek je k dispozici 6, z nichž pitch a amp je pevně přiřazená, LFO je implementováno čtyřikrát. Většina parametrů má určitelný libovolný zdroj jak z interních kontrolerů, LFO nebo obálek, tak přes MIDI, podobně jako u K2000.

Co dodat, kdo nevyzkoušel, neuvěří. Hraje přesně tak, jak se naprogramuje, razantně, podruhé mlhavě, ale hlavně je tam jakoby neustále přítomný "human feeling", který velké většině elektronických nástrojů chybí.

Prophecyho používám hodně na silné basy a sólové leady, nezní sice tak chlupatě, jako třeba Pulse, zvuk je takový kulatější, ale výtečný. Jen ve vyšších polohách je dobré dát si pozor na nechtěné artefakty.

Ve studiu 1997-08/2010
Zveřejněno: 05. 05. 1997 (přečteno 8969)

Korg Prophecy - komentáře

K článku nebyl vložen komentář


Související články
ARP Omni II (20.09.2023)
Waldorf Q+ (29.07.2023)
Guinguin MME (15.06.2023)
DinSync RE-909 (17.12.2022)
DinSync RE-808 (19.11.2022)
ASM Hydrasynth (28.03.2020)
Aelita (19.07.2018)
Yamaha SK30 (01.01.2018)
Yamaha CS-60 (28.07.2017)
Alisa 1387 (12.09.2011)
SammichSID (16.05.2010)
Simmons ClapTrap (05.09.2009)
Boss DR-220A (10.08.2009)
Akai VX600 (10.08.2009)
Roland SH-2 (08.06.2009)
Korg DSS-1 (02.04.2009)
Roland SRE-555 (12.03.2009)
Crumar Performer (01.10.2008)
Seak ADM 5 (11.07.2008)
Korg Polysix (29.04.2008)
Paia Gnome (11.01.2008)
Roland Jupiter 4 (11.10.2007)
Roland SH-09 (22.07.2007)
Chroma Polaris (06.01.2007)
Roland SH-5 (03.11.2006)
Kawai K3m (07.10.2006)
Korg EX 8000 (05.10.2006)
DSI Evolver (08.08.2006)
Jomox MBase01 (18.03.2006)
Casio VZ10m (28.01.2006)
Prodám-koupím (21.08.2005)
Waldorf Microwave (18.12.2004)
ARP Axxe (18.11.2004)
Pluto 3000 (18.10.2004)
Ensoniq ESQ1 (10.10.2004)
Doepfer MS-404 (01.09.2004)
Kawai K4r (18.08.2004)
Alesis Andromeda A6 (17.06.2004)
Tiracon 6V (10.12.2003)
Waldorf MicroQ (01.07.2003)
Oberheim OB-12 (11.11.2002)
MAM ADX1 (10.10.2002)
Waldorf Pulse (18.07.2002)
Kawai K5000W (01.05.2001)
Yamaha TX 81Z (18.08.2000)
Crumar Bit One (18.08.1999)
Roland JX3P (18.08.1998)
Roland JX8P (30.05.1996)
Roland Juno Alpha (01.04.1994)
Roland Juno 106 (01.02.1994)
Roland MT-32 (01.01.1994)
Yamaha FB-01 (01.03.1993)
Vermona DRM (28.02.1991)
© bodyia 1997-2024, powered by phpRS || TOPlist