Roland TR 606 + m(i/o)difikace

expanded Roland TR606
Intro

A máme tady další mánii;) Tou se staly bicí automaty a jejich modifikace, ke skvělé Yamaze RX7 se přidal Roland TR-505, který následně prošel modifikační operací a umí být nyní velmi zábavný. 606-ku jsem původně nechtěl až tak moc, ale přimočaré ovládání a silný zvuk mě uchvátily... tak proč jí nevěnovat trochu času. Na rozdíl od předchozích kousků má analogové generátory, tudíž možností moddingu je spousta.

Nové možnosti

Prakticky jsem vyšel z tohoto konceptu: http://www.confusedmachines.com/, který byl místy odladěn tak, aby lépe korespondoval s představou. A jelikož TR-606 postrádá MIDI, bylo záhodno jej doplnit též. Využil jsem kitu od CHD Elektroservis pro TR-808, který dovede synchronizovat interní sekvencer pomocí MIDI hodin a/nebo ovládat generátory pomocí trig impulsů s dynamikou. A bez větším problémů lze obě funkce použít u 606ky. MIDI interface má několi módů, kdy pošle start/stop, ale nechá interní clock, nebo clock synchronizuje a/nebo zapíná triggering. Tyto funkce se ovládájí pomocí Program change, via SysEx je možné zapsat přednastavený mód do paměti.

expanded Roland TR606

Co tedy přibylo:

  • BD - Tune, Tone, Feedback (hrubě a jemně), Decay a Ovlivnění obálkou, která má dvě rychlosti.
  • SD - Tune, Decay a HPF filtr
  • CH a OH - CH Decay, OH Decay, BPF filtr a LPF filtr
  • CY - LPF fltr
  • LT - přepnutí na hlubší zvuk bez šumového generátoru (aka 909 BD)
  • ladění barvy šumu / noise color (pro SD a HT/LT)
  • jemné doladění tempa / fine tempo
  • individuální výstupy zvuků / individual outs
  • MIDI IN - synchronizace sekvenceru a ovládání jednotlivých zvuků / internal sequencer MIDI sync, MIDI trigggering
  • 11x Trig IN/OUT pro možnost ovládání dalších zařízení (Simmons moduly atd.)

expanded Roland TR606
Jak na to

Montáž do 606ky je docela komplikovaná, protože je tam skutečně málo místa. Nakonec vyhrála verze externího expanderu, která je spojena s hlavním mozkem několika plochými kabely, navzájem odstíněnými. Ještě jsem řešil napájení, 606ka potřebuje 9V, které si interně převádí na +5V, +6V a +15V, midi vyžaduje +15V a +5V. První myšlenka byla jeden napáječ pro oboje, ale vyžadovalo by to obejít měnič v Rolandu, který by naopak zase nejspíš nebyl schopen napájet midi převodník. Takže jsou potřeba zdroje dva, ovšem zůstala možnost napájení z baterií, kdy fungují i modifikátory (midi samozřejmě ne).

Pro zájemce převodní můstek TR808 interface - TR606 board:

  • BD Gate = Q15 kolektor = pin 1 konektoru X2 na interface
  • SD Gate = Q18 kolektor = pin 2 konektoru X2 na interface
  • LT Gate = Q304 kolektor = pin 3 konektoru X2 na interface
  • HT Gate = Q302 kolektor = pin 5 konektoru X2 na interface
  • CY Gate = Q29 kolektor = pin 9 konektoru X2 na interface
  • OH Gate = Q26 kolektor = pin 10 konektoru X2 na interface
  • CH Gate = Q21 kolektor = pin 11 konektoru X2 na interface
  • Trig lock = Q11 emitor = pin 12 konektoru X2 na interface
  • Trig off = Q11 báze = pin 13 konektoru X2 na interface

Ukázky
Direct ADA8000 via ADAT to Logic Audio, little Power Room FX on TR-606 from Sony V77. MP3 192 kbps.
English summary

Roland TR-606 is classic early 80th analogue drum machine. It boasts with near to TR-808 internal circuits, easy programming and Sync in/out interface. And of course, similar design to TB-303.
606 sounds itself already very good but there are many possibilities for modding. I've been mostly inspired by http://www.confusedmachines.com/ and I've installed there MIDI interface originally designed for TR-808. In paragraphs below are new sound potentialities and junction between MIDI Interface and 606's motherboard.

Další fotky

expanded Roland TR606

expanded Roland TR606

expanded Roland TR606

Ve studiu od 12/2009
Zveřejněno: 14. 02. 2010 (přečteno 8738)

Roland TR 606 + m(i/o)difikace - komentáře

Komentář ze dne: 19.02.2010 13:29:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - bodyia (@)
Titulek: ?
;) ano, o Viru classic jsem se několikrát zmínil, že vážně nehraje. A za tím názorem si stojím, nesetkal jsem se s ničím podobně špatným, jako byl tento stroj. Což ovšem neznamená, že v někom nemůže vzbuzovat emoce a hudební ambice, proč ne. Svoboda nejen v chápání harmonií, ale i kvalitě zvuku, je neoddiskutovatelná.

Ovšem toto je diskuze pro TR606, podobná divočina jako na midi.cz se tu zavádět nebude. Jak se vám TRko líbilo? Máte k tomu co říct?
  
Komentář ze dne: 04.12.2010 14:29:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Wilder (midloch33@seznam.cz)
Titulek: Re: ?
... Strukturou a harmonií jsou naivní, někdy až úsměvné........
Ano, s tím se plně ztotožnuji,něco podobného jsem Bohdanovi psal už kolem roku 2004 a jak vidno,jeho hudební vývoj ni´jak nepokročil.
¨Je to jeden z mnoha klikakřů ,kteří mohou investovat do dalších nástrojů ale huda jako taková,myslím tím kompoziční vlastnosti,jim tak nějak chybějí.
Bohdane,na co sháníš zpěváka když nemáš co produkovat?

Ale jinak znalec a nadšenec jsi velký,to je bez diskuze,to ale k tvorbě slušný muziky opravdu nestačí.
Komentář ze dne: 18.02.2010 17:11:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - proč? (a@a.cz)
Titulek: Proč pořád hanobíte Viruse?
Bohdane, nezlobte se, ale musím Vám to napsat. Nechci to psán na nějaké veřejné diskuze, je to vzkaz pouze pro Vás. Už mi opravdu leze na nervy, jak pořád špiníte nástroj Acces Virus Classic. Už asi 3X jste ho v různých diskuzích označil za největší zklamání a podobně. Virus Classic je pro člověka, který se rozhodne psát HUDBU velice užitečný pomocný. Svojí jemností zapadá všude, neruší, krásně zapadá a doplňuje. Nezlobte se, ale poslouchal jsem Vaše písně a vy bohužel nejste hudebník. Vážím si Vás jako obrovského znalce syntezátorů, ale ty Vaše hudební pokusy jsou více zvuková exhibice nástrojů, než hudba. Strukturou a harmonií jsou naivní, někdy až úsměvné..... Nejsem žádný zástupce firmy Acess v ČR, ale prosím, neshazujte pořád tento nástroj, protože pro hudebníka, který chce napsat poslouchatelnou píseň a ne "synťákové demo" je Virus neocenitelný pomocník!

Související články
ARP Omni II (20.09.2023)
Waldorf Q+ (29.07.2023)
Guinguin MME (15.06.2023)
DinSync RE-909 (17.12.2022)
DinSync RE-808 (19.11.2022)
ASM Hydrasynth (28.03.2020)
Aelita (19.07.2018)
Yamaha SK30 (01.01.2018)
Yamaha CS-60 (28.07.2017)
Alisa 1387 (12.09.2011)
SammichSID (16.05.2010)
Simmons ClapTrap (05.09.2009)
Boss DR-220A (10.08.2009)
Akai VX600 (10.08.2009)
Roland SH-2 (08.06.2009)
Korg DSS-1 (02.04.2009)
Roland SRE-555 (12.03.2009)
Crumar Performer (01.10.2008)
Seak ADM 5 (11.07.2008)
Korg Polysix (29.04.2008)
Paia Gnome (11.01.2008)
Roland Jupiter 4 (11.10.2007)
Roland SH-09 (22.07.2007)
Chroma Polaris (06.01.2007)
Roland SH-5 (03.11.2006)
Kawai K3m (07.10.2006)
Korg EX 8000 (05.10.2006)
DSI Evolver (08.08.2006)
Jomox MBase01 (18.03.2006)
Casio VZ10m (28.01.2006)
Prodám-koupím (21.08.2005)
Waldorf Microwave (18.12.2004)
ARP Axxe (18.11.2004)
Pluto 3000 (18.10.2004)
Ensoniq ESQ1 (10.10.2004)
Doepfer MS-404 (01.09.2004)
Kawai K4r (18.08.2004)
Alesis Andromeda A6 (17.06.2004)
Tiracon 6V (10.12.2003)
Waldorf MicroQ (01.07.2003)
Oberheim OB-12 (11.11.2002)
MAM ADX1 (10.10.2002)
Waldorf Pulse (18.07.2002)
Kawai K5000W (01.05.2001)
Yamaha TX 81Z (18.08.2000)
Crumar Bit One (18.08.1999)
Roland JX3P (18.08.1998)
Korg Prophecy (05.05.1997)
Roland JX8P (30.05.1996)
Roland Juno Alpha (01.04.1994)
Roland Juno 106 (01.02.1994)
Roland MT-32 (01.01.1994)
Yamaha FB-01 (01.03.1993)
Vermona DRM (28.02.1991)
© bodyia 1997-2024, powered by phpRS || TOPlist